Islam & globalization imam sadeq university

اسلام، جوامع اسلامی و جهانی شدن

Islam & globalization imam sadeq university

اسلام، جوامع اسلامی و جهانی شدن

یکی از دروس مدیریت دولتی و سیاستگذاری عمومی، اسلام و جوامع اسلامی و جهانی سازی است که در ترم جاری(94) توسط دکتر امامی در دانشگاه امام صادق(ع) ارائه شده است.

نویسندگان

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

سلام 

چند نکته:

  • از همه ی دوستان به خاطر زحمتی که کشیدند و تو این کار مشارکت کردند تشکر می کنیم؛ إن شاءالله که ذخیره ی قبر و قیامتتون باشه!
  • از نواقص احتمالی کار پیشاپیش معذرت خواسته میشه!
  • پاسخ سؤال 4 هنوز آماده نشده، إن شاءالله هر موقع آماده شد، ارسال خواهد شد.

پاسخ نامه

عنوان: خلاصه
حجم: 32.4 کیلوبایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۳ ، ۰۰:۳۱
اسلام و جهانی شدن

(فصل 6 کتاب جنبشهای .... = پهلوان شریف)

دانشجویان گرامی هریک 20 صفحه را از یکی از دو کتاب انتخاب کرده و زیر همین مطلب، فصل و کتاب و اسم خوشان را در نظرات هرچه سریعتر ثبت کنند تا این تکلیف هم تا پایان ترم به نهایت برسد. 

بارگیری کتاب مدیریت در دوره پست مدرن



بارگیری کتاب جنبشهای مدیریت عمومی جهانی


۱۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۹:۱۸
اسلام و جهانی شدن

اقتصاد اطلاعاتی

در این بعد از جهانی شدن دولت که دارای ابزار خشونت مشروع است این ابزار را از دست می دهد و تنها یک قدر بین قدرتهای متکثر تبدیل می شود و نقش نظارتی شا هم بسیار تحت تاثیر جریانهای اطلاعاتی و شکارچیان سیاست و رسانه ها قرار می گیرد. نتیجه این فرایند تمرکز زدایی از دولت ملی است اما هیچگاه دولت از بین نمی رود و پس از روندهای جهانی به بازسازی و تجدید هویت خود دست می یازد.

دولت اگر ساختار منسجم بوروکراتیک نداشته باشد عملا یک یغماگر خواهد بود. دولتها برای مشارکت موثر بیرونی به یکپارچگی درون دیوانسالاری نیاز مندند از این رو دفاتر برنامه ریزی سازمان راهنما را ایجاد کرده اند.دولت ها اداره خود را باید متکی به جامعه بازسازی کنند و با ساختار اجتماعی پیوند بخورند. در این راستا کمبود دیوان سالاری منشا ناکارامدی است.

ظهور تکنولوژی های جدید اطلاعاتی یک شبکه اقتصادی در جهان بوجود آورده است تا کارایی و بهره وری را افزایش دهد. این اقتصاد اطلاعاتی نهادهای سیاسی را شکل می دهد چراکه سود آوری انگیزه اصلی شرکتهاست  و در این راه منافع تزاحم منافع نهادها آنها را به این سمت و سو سوق می دهد.

اقتصاد اطلاعاتی موج جدید رقابت را ایجاد کرده است که در آن تولیدات تعیمیم یافته و مدیریت بر مبنای دانش شکل  گرفته است. این رقابت زدگی اطلاعاتی یک فرهنگ صنعتی نیز بهمراه خود دارد. البته این رقابت و اقتصاد اطلاعاتی سیاست زده و مبتنی بر تحدید ساختار اجتماعی- اقتصادی عمل می کند. سرعت و توان تولید بالا در فرایندهای اقتصادی از ممیزه های اقتصاد اطلاعاتی است.

در دیدهای عمومی جهانی شدن نقش دولت و تاثیر آن بر ساختار اقتصاد جهانی نادیده گرفته می شود در حالیکه دولتها تاثیر شگرفی بر روندهای اقتصادی دارندو منابع توان رقابتی را تحت تاثر قرار می دهند. این منابع ظرفیت تکنولوژیک وجود بازار بزرگ منسجم، تفاوت هزینه های در محل تولید و در بازار و توان سیاستی نهادهای ملی خواهد بود.

اقتصاد اطلاعاتی یک اقتصاد نامتقارن استکه ساختارش گرچه یک معماری پایدار دارد اما ظاهر و هندسه متغیر بر آن حاکم است و نیروی کار کشور ها موتور پیشران آن هستند.

نتیجه این ساختار اقتصاد اطلاعاتی تغییر اجتماعی است که در آن حاکمیت دولت، هویتهای مشترک مشروعیت بخشو ظهور هویت های جدید مقاوم و نهایتا بازسازی دولت برمبنای هویت های مقاوم است. جنبش های جدید نیز به تغییر علائم و مرزهای فرهنگی می پردازند و در صورت دارا بودن برنامه هویتی ماندگار خواهند شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ آبان ۹۳ ، ۰۷:۱۹
کرامت.م